Wanneer jij een onderneming hebt met een website is dat kans groot dat deze moeilijk te vinden op Google. Behalve als je specifiek de naam van je onderneming op zoekt. Je kunt met veel adverteren jouw website bovenaan in Google krijgen, maar je kunt dit ook op een andere en goede manier doen. Deze manier is linkbuilding. Bij linkbuilding worden er via teksten backlinks in relevante artikelen geplaatst die Google automatisch oppikt. In de meeste gevallen willen ondernemingen linkbuilding uitbesteden aan andere bedrijven. Dit wordt gedaan omdat linkbuilding veel extra tijd kost voor ondernemingen. Veel ondernemingen maken een denkfout en onderschatten de processen van linkbuilding. Verschillende ondernemingen maken de teksten voorop relevante artikelen voor jouw en plaatsen deze ook. Als je dit uitgeeft aan een marketing bureau wil jij je onderneming helpen om naar het nieuwe level te komen.
Hoe werkt het?
Als jij of een andere onderneming de linkbuilding uitbesteden aan een ander bedrijf wordt er een proces in start gezet. In de meeste gevallen begin je met een gesprek om te kijken wat de positieve en negatieve marketing acties zijn van je bedrijf. Hierna kan eigenlijk meteen de analyse beginnen. Hierna wordt er al direct content gemaakt voor jou bedrijf. Dit wordt gedaan met relevante teksten die worden gevuld met backlinks die leiden tot jouw website. Hierbij hoort en wordt de juiste data verzameld zodat je kunt zien hoe de progressie gaat. Met deze data kan er gekeken worden in welke aspecten gestuurd moet worden om de linkbuilding beter te maken.